اخبار موسسه

انتشار مقاله پارس پژوهان با موضوع اپلای دانشجویان در بازتاب- 11 خرداد 1401

انتشار مقاله پارس پژوهان با موضوع اپلای دانشجویان در بازتاب- 11 خرداد 1401

یکی از دغدغه های مهمی که امروزه بسیاری از فارغ التحصیلان و دانشجویان درگیر آن می باشند، موضوع اپلای یا همان مهاجرت تحصیلی و شغلی است.سایت بازتاب با اشاره به این موضوع در مقاله ای با عنوان« چرا بسیاری از دانشجویان بدنبال مهاجرت تحصیلی یا کاری هستند؟» ضمن بررسی علت های مختلف که افراد بر اساس آنها تصمیم بر مهاجرت می گیرند، از مزایا و معایب آن هم صحبت کرده است.

چرا اپلای؟

علت های مختلفی وجود دارد که منجر می شوند افراد تصمیم بر ترک کشور و زادگاه خود کرده و برای ادامه زندگی به کشورهای دیگری مهاجرت کنند، اما شاید ازجمله عمده هدف های افراد برای مهاجرت همان رسیدن به ارتقای شرایط زندگی، شغلی و رسیدن به سطح زندگی با آرامش بیشتر و درامد بالاتر باشد.

بر کسی پوشیده نیست سطح تکنولورژی بالاتر در کشورهای پیشرفته، شرایط زندگی مردم ان کشورها را تحت تاثیر قرار داده است و لذا افرادی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند برای اینکه بتوانند خود را آن سطح از رفاه و آرامش برسانند تمایل دارند محیط زندگی خود را تغییر دهند.

رزومه خوب برای مهاجرت تحصیلی یا شغلی؟

اما نکته قابل توجه این است که رسیدن به هر سطح بالایی از پیشرفت چه در عرصه زندگی، چه شغلی و چه مراتب علمی مستلزم داشتن شایستگی های و قابلیت های قابل قبول است. لذا هر فردی که تصمیم بر مهاجرت می گیرد باید این را در نظر داشته باشد که ابتدا رزومه خود را به سطح بالایی از توانایی ها برساند که بتواند از طریق آن ارائه خوبی ار خود در جلسات مصاحبه با دانشگاه های خارجی یا شرکت های بزرگ بین المللی داشته باشد و راحتتر اقدام به اپلای کند.

جهت آشنایی با اصول داشتن یم جلسه مصاحبه شغلی خوب پیشنهاد می کنیم مقاله « رزومه شما چند ثانیه وقت دارد که کارفرما را متقاعد کند؟» را مطالعه کنید.  

به گفته بازتاب، داشتن شرایط ایده آل چه برای تحصیل و چه شغل موردنظر در گرو مهارت های علمی و کاربردی است که افراد می توانند توسط آنها در جایی که مشغول به کار یا تحصیل هستند دست به خلق ارزش بزنند زیرا در اینصورت است که حتما به ارتقای شغلی و علمی خواهند رسید در غیر اینصورت به نتیجه مطلوب خود از اپلای نخواهند رسید.

یادگیری مهارت یا مهاجرت؟

پس بنظر می رسد که داشتن مهارت های تخصصی در رشته تحصیلی مورد علاقه و یا شغل مورد نظر فاکتوری بسیار مهم تر از مهاجرت کردن است. خوشبختانه با پیشرفت های علمی و صنعتی که در سال های اخیر در داخل کشور صورت گرفته است زمینه کار برای افراد متخصص بسیار گسترده تر شده و لذا فردی که توانایی تخصصی را کسب نموده باشد، بدون اپلای نیز می تواند به مدارج بالای شغلی با درآمد های بالا دست یابد و سطح زندگی خود را به سطح بالایی از رفاه و آرامش برساند. اگر از این مقاله خوشتان آمد ولی هنوز علامت سوال هایی در خصوص در ذهن تان جواب داده نشد، پیشنهاد می کنیم  مقاله «نداشتن مهارت و مسائل مربوط به آن در بازار کار رشته های مهندسی» را مطالعه بفرمایید.

 

 

اشتراک گذاری

نظرات (0)

rating

 

20% تخفیف روی تمامی دوره ها( تا 7 م اردیبهشت)

از اینجا وارد شو


https://www.DnnDeveloper.In
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

ارتباط با ما

  • آدرس: تهران، خیابان ایرانشهر، خیابان آذرشهر، پلاک 32، واحد 5

  • تلفن: (021) 88322992-88322993-88824739-88831809

  • موبایل: 09124038508 - 09307038508

  • کد پستی : 1584654916

اینماد