اخبار موسسه

نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 اعلام شد- 13 مرداد 1401

نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 اعلام شد- 13 مرداد 1401

کنکور سراسری یا همان کنکور کارشناسی اولین آزمونی است که بعد از گرفتن دیپلم برای ورود به دانشگاه قرار دارد. خیلی از ما برای گذراندن و قبولی در کنکور سراسری استرس های زیادی را تحمل می کنیم زیرا اولین آزمون طولانی بعد از امتحانات مدرسه است.  رویای دانشگاه یکی از رویاهای مشترک بین دانش آموزان است و متاسفانه اکثرا بر این باوریم که اگر در دانشگاه قبول نشویم دیگر نمی توانیم موفق شویم بخاطر همین خودمان را تحت فشارهای زیادی قرار می دهیم تا فقط رتبه خوبی بدست بیاوریم تا بتوانیم در رشته های نامداری همچون مهندسی و پزشکی در دانشگاه مشهور قبول شویم. ولی آیا برای موفقیت تنها قبول شدن در این رشته ها و در دانشگاه های مشهور کافیست؟ در این مورد حسابی در مقاله « نداشتن مهارت و مسائل مربوط به آن در بازار کار رشته های مهندسی » صحبت کرده ایم که پیشنهاد می کنیم این مقاله را حتما مطالعه کنید.

با تمامی این تفاسیر کنکور سراسری که هر سال در ماه های فصل بهار برگزار می شود، در سال 1401 نیز در تاریخ 8 تا 11 تیرماه 1401 در پنج رشته هنر، علوم انسانی، علوم تجربی، علوم ریاضی و فنی، زبان های خارجه برگزار شد. با اعلام نتایج کنکور سراسری توسط سازمان سنجش آموزش کشور چنین گزارش شده است در کنکور امسال یک میلیون و ۱۷۶ هزار نفر داوطلب واقعی داشت که ۸۹ درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شدند. یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر در کنکور امسال ثبت نام کردند. با احتساب داوطلبانی که در دو گروه هنر و زبان های خارجی شرکت کردند، برای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۰۰ نفر  کارت ورود به آزمون صادر شد که ۶۴ درصد آنها زن و ٣۶ درصد مرد بودند و بیشترین تعداد شرکت کننده در گروه علوم تجربی بود. از مجموع یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۰۰ نفر داوطلب ثبت نام کننده، یک میلیون و ۳۰۸ هزار نفر در جلسه آزمون سراسری شرکت کردند و حدود ۱۲ درصد غایب بودند و بر این اساس در آزمون سراسری امسال ۸۸.۳ درصد را زنان و حدود ٧٨ درصد را مردان تشکیل دادند که در جلسه آزمون حضور داشتند.

نتایح نهایی کنکور سراسری نیز بدین صورت است که در گروه آزمایشی علوم تجربی که با ۵۷۴ هزار و ۴۷۲ نفر بیشترین داوطلب را داشت و رقابت تنگاتنگی شکل گرفته بود، چهار نفر از ۱۰ نفر اول دختران و ۶ نفر دیگر پسران هستند. در گروه آزمایشی هنر دختران چهار رتبه اول را به دست آوردند و تنها یک پسر موفق به کسب رتبه پنجم در این گروه شد. این گروه ۱۶۱ هزار و ۳۴۳ داوطلب داشت. در گروه آزمایشی علوم انسانی رقابت برابر شکل گرفت و تعداد نفرات برتر به طور مساوی بین دختران و پسران تقسیم شد. گروه آزمایشی علوم انسانی  ۴۱۲ هزار و ۵۷۷ داوطلب داشت. پسران در رشته های ریاضی و زبان های خارجی نیز گوی سبقت را از دختران ربودند. تمام نفرات اول در گروه ریاضی و فنی و زبان های خارجی به پسران اختصاص یافته است. گروه آزمایشی ریاضی و فنی ۱۴۵ هزار و ۶۵۷ داوطلب داشته است. همچنین ۱۹۰ هزار و ۹۱۰ داوطلب در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی به رقابت پرداختند.

از نتایج کنکور سراسری 1401 چنین بنظر می رسد که تنها در رشته ریاضی و فنی نفرات اول از پسرها بوده و در سایر رشته ها هم پسرها و هم دخترها موفق به کسب رتبه های اول شده اند. اما این بدان معنی نیست که دخترها در رشته های ریاضی و فنی موفق نیستند. خوشبختانه در سال های اخیر تعداد دختران فارغ التحصیل در رشته های مهندسی و فنی افزایش پیدا کرده و حتی شاهد حضور فعال خانم ها در صنعت نیز هستیم. در این خصوص پیشنهاد می کنیم مقاله « بررسی رشته های مهندسی برای خانم ها» را نیز مطالعه کنید.

در پایان با آرزوی موفقیت برای تمامی دوستان شرکت کننده در این آزمون به این نکته اشاره می کنیم که تنها قبولی در کنکور سراسری نمی تواند منجر به موفقیت افراد در زمینه های علمی و شغلی و .. شود. برای موفقیت بخصوص در بحث آموزش آنچه که لازم است داشتن تخصص در زمینه های تحصیلی و شغلی است و این ما را ملزم می کند که همواره در حال یادگیری مهارت های لازم و کافی در ارتباط با رشته و شغل خود باشیم. 

 

 

    

  

اشتراک گذاری

نظرات (0)

rating

 

20% تخفیف روی تمامی دوره ها( تا 7 م اردیبهشت)

از اینجا وارد شو


https://www.DnnDeveloper.In
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

ارتباط با ما

  • آدرس: تهران، خیابان ایرانشهر، خیابان آذرشهر، پلاک 32، واحد 5

  • تلفن: (021) 88322992-88322993-88824739-88831809

  • موبایل: 09124038508 - 09307038508

  • کد پستی : 1584654916

اینماد