اخبار موسسه

کمپین شهریور ماه با موضوع « علم بیشتر در خدمت صلح بوده یا جنگ؟ » - 1 شهریور

کمپین شهریور ماه با موضوع « علم بیشتر در خدمت صلح بوده یا جنگ؟ » - 1 شهریور

خب کم کم به آخرین روزهای تابستان نزدیک شدیم و یک خبر خوب اینکه ما همچون ماه های گذشته برای آخرین ماه تابستان یعنی شهریور ماه هم کمپینی را برای شما دوستان عزیز تدارک دیده ایم. با توجه به قرار گرفتن روز جهانی صلح که 30 شهریور ماه هست، موضوع این کمپین، صلح جهانی در نظر گرفته شده است. در حقیقت می خواهیم با هم گفتگویی داشته باشیم تا ببینیم « علم بیشتر در خدمت صلح بوده یا جنگ؟ »  

اما برخلاف سایر کمپین ها که 10 روزه بودند، این کمپین تا 7 شهریور برروی سایت فعال است که شما با مراجعه به این لینک می توانید در آن شرکت کنید و نظر خود درباره « علم بیشتر در خدمت صلح بوده یا جنگ؟ » را در قسمت نقد و بررسی بنویسید.  طبق روال همیشگی، شما با شرکت در این کمپین می توانید دوره های مورد نظر خود را با 20 درصد تخفیف ثبت نام کنید و همچنین شانس خود را  برای قرعه کشی امتحان کنید

تا به اینجا که روز دوم کمپین است دوستان زیادی  در آن شرکت کردند و نظرات جالبی درباره « علم بیشتر در خدمت صلح بوده یا جنگ؟ » ثبت کرده اند که در ادامه چند مورد از آنها را با هم می خوانیم:

دوست عزیزی با نام احمدرضا درباره « علم بیشتر در خدمت صلح بوده یا جنگ؟ » این طور بیان کرده اند که:

اگر بخواهیم علم نتیجه صلح آمیز داشته باشد، باید ایدئولوژی را از آن كنار بگذاریم، یك عالم می تواند در خدمت صلح و یا در خدمت جنگ باشد. در جنگ جهانی دوم متاسفانه دانشمندان و فیزیكدان ها پرونده سیاهی دارند زیرا در پروژه منهتن به ساختن بمب هسته ای كمك كردند. البته فیزیكدان ها نیز انسان هایی هستند كه تابع باورها و ایدئولوژی های خودشان می باشند و اینكه علم شان منجر به صلح یا جنگ شود، به همین باورها بستگی دارد.
پس از جنگ جهانی دوم بعضی از همین فیزیكدان ها كه در ساخت بمب اتم اثر داشتند دچار عذاب وجدان شدند و سعی كردند برای صلح كارهای بزرگی كنند. انسان همیشه از ابزارهایی كه محصول فناوری و علم است می تواند استفاده های صلح آمیز و یا جنگی كند؛ به عنوان نمونه چاقو می تواند هم ابزاری برای كارهای مفید و هم ابزاری برای جنگ باشد

دوست دیگری که متاسفانه نام خود را ذکر نکرده اند نیر نظرشان در مورد « علم بیشتر در خدمت صلح بوده یا جنگ؟ » این چنین بوده:

استفاده از علم مثل همه پديده‌ها مشروط به بهره‌برداري و استفاده درست است. عالم واقعي آن است كه منافع همه هم‌نوعان خود را در نظر بگيرد و فضاي مناسب براي بهره‌برداري از علم را براي همگان به طور يكسان ايجاد كند و مهم‌تر آن‌كه علم بايد در جهت شكوفايي و توسعه همه بخش‌هاي زندگي انسان‌ها باشد و اگر ‌غير ‌اين باشد، كه شوربختانه در مواردي چنين است، علم و عالم كمر به نابودي و اضمحلال زندگي انسان‌ها مي‌بندند. مگر نه اين است كه مواد مخدر را كه ويران‌كننده جسم و روح افراد به ويژه جوانان است، افرادي اختراع و توليد كرده‌اند كه عالم شيمي بوده‌اند؟ يا مگر چنين نيست كه بسياري از مواد غذايي مصنوعي را كه باعث ايجاد سرطان مي‌شود، صاحبان علم تغذيه درست كرده‌اند؟
مگر همين هواي آلوده كلان‌شهرها يا تخريب محيط زيست و مرگ و ميرهاي ناشي از اختراع صنايع آلاينده، نتيجه به كارگيري اختراعات عالمان نيست؟ مگر هم اكنون بخشي از فضاي مجازي و كانال‌هاي ماهواره‌اي در جهت نابودي اساس خانواده‌ها و تخريب فرهنگ‌ها و اختلال در روابط و عواطف انساني و دوستي‌ها و رفاقت عمل نمي‌كند؟
لذا اگر ابزار علمي در دست انسان‌هاي ناپاك بيفتد، مانند شمشيري مي‌شود در دست زنگي مست. مگر نه اين است كه در همه ادوار تاريخ زورمداران جهان با استفاده از علم و فناوري به كشنده‌ترين سلاح‌هاي مخوف دست پيدا كرده‌اند؟ به هر روي، همه سازندگان سلاح‌هاي مرگبار، از تير و كمان گرفته تا شمشير، از باروت گرفته تا فشنگ، از گازهاي شيميايي گرفته تا سلاح‌هاي اتمي و هيدروژني، از هواپيماهايي با چندين برابر سرعت صورت گرفته تا هواپيماهاي بدون سرنشين، صاحب علم بودند و اين علم نه تنها در راه صلح و توسعه نبوده، بلكه در راه جنگ و تخريب بوده است يا شايد هم توجيهشان اين بوده كه ملت‌ها براي دفاع از خود بايد در برابر غارتگران و مهاجمان مجهز به سلاح باشند!
در اينجا از همه تقاضا دارم  مجهز به علم روز شوند  چون اگر فردي در زمينه‌اي اطلاعات و علم و تجربه كافي نداشته باشد، به طور قطع شكست خواهد خورد.

 پارسا  هم در پاسخ به سوال « علم بیشتر در خدمت صلح بوده یا جنگ؟ » گفته که:

بنظر من تمام علم و دانش کسب شده ی کشور ها صرف پیروزی در جنگ خواهد بود ، دو کشور بدون علم هم میتوانند صلح کنند.
جنگ جهانی سوم رو کشوری با بیشترین علم خواهد برد نه قدرت نظامی !!.

این کمپین تا 7 شهریورادامه دارد. پیشنهاد می کنیم همین الان در این کمپین شرکت کنید و با نوشتن بهترین نظر درباره  « علم بیشتر در خدمت صلح بوده یا جنگ؟ »  شانس خود را برای بردن ساعت مچی هوشمند امتحان کنید. جهت اطلاعت بیشتر از شرایط کمپین می توانید با کارشناسان ما از طریق این لینک ارتباط برقرار کنید.

منتظرتتان هستیم.

اشتراک گذاری

نظرات (0)

rating

 

20% تخفیف روی تمامی دوره ها( تا 7 م اردیبهشت)

از اینجا وارد شو


https://www.DnnDeveloper.In
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

ارتباط با ما

  • آدرس: تهران، خیابان ایرانشهر، خیابان آذرشهر، پلاک 32، واحد 5

  • تلفن: (021) 88322992-88322993-88824739-88831809

  • موبایل: 09124038508 - 09307038508

  • کد پستی : 1584654916

اینماد