اخبار موسسه

پایان کمپین ماهانه شهریور و اعلام برنده این کمپین- 10 شهریور

پایان کمپین ماهانه شهریور و اعلام برنده این کمپین- 10 شهریور

دوستان همراه عزیز همانطور که میدانید شهریور با موضوع کمپین ماهانه « علم بیشتر درخدمت صلح بوده یا جنگ؟» در خدمتتان بودیم که مهلت شرکت در این کمپین از اول تا 7 شهریور ماه 1401 بود. همچون کمپین های قبل دوستان زیادی در این کمپین شرکت کردند و نظرات جالبی را برای سوال « علم بیشتر در خدمت صلح بوده یا جنگ؟» در سایت نوشتند. با پایان یافتن مهلت شرکت در  این کمپین ماهانه، سرکار خانم صبا ولی زاده به قید قرعه  از بین نظرات بعنوان برنده انتخاب شدند. البته ما از تمامی دوستانی که در این کمپین شرکت داشتند کمال تشکر و قدردانی داریم و این عزیزان می توانند تمامی دوره های آموزشی ما را با 20 درصد تخفیف ثبت نام کنند.

در ادامه چند مورد از نظرات جالب دوستان در مورد سوال « علم  بیشتر در خدمت صلح بوده یا جنگ؟» را با هم بخوانیم.

دوستی با نام رضا در این کمپین ماهانه نظرشان این بوده که:

بنظرم قبل از پاسخ دادن به این سوال باید مشخص کنیم منظور از صلح چیه. آیا منظور این صلح ظاهری و تصنعیه که کشورها که بزرگان قدرت و سیاست پشت تریبون در موردش حرف میزنن و اونو بلغور میکنن اما در عمل جنگ ملتها رو شاهد هستیم و قتل عام انسانهای بی گناه. نمونه ش همین جنگ کنونی روسیه و اکراین.
مگه الان در قرن 21 که مثلا عصر علم و تکنولوژی و پیشرفته نیستیم، پس چرا هنوز آدما مثل جنگ های قبیله ای انسانهای نخستین همدیگه رو میکشن و به حریم همدیگه تجاوز میکنن؟!  چرا ظاهرا پیشرفته هستن و عاقل و خردمند اما در عمل همون توحش انسانهای غارنشین رو هنوز دارن؟!
پس به نظر میاد اولا صلح واقعی خیلی فرق داره با صلح نمایشی که الان خیلی رایجه و همه میان وانمود به عشق و دوستی و صلح میکنن اما عملا کاملا مخالف این اتفاق میفته.  دلیلش اینه که صلح واقعی باید در درون انسان اتفاق بیفته و انسان باید در درون خودش به دنبال صلح بگرده نه در بیرون از خودش؛ تا وقتی من انسان درگیر حب و بغض های شخصیم هستم، سودای برنده بودن رو دارم و کل زندگی رو در رقابت با دیگران میبینم، تا وقتی که در زندگیم دنبال پیروز شدن و برنده شدن، به قیمت پایین کشیدن دیگران و پا گذاشتن روی سر دیگران هستم میبینم چطور میشه در درونم صلح وجود داشته باشه.
جنگ بیرونی در واقع نماد و بروزی از جنگ دورنی تک تک ادمها هستش و وقتی میشه صلح برپا بشه که هرکس در درون خودش صلح رو پیدا کنه.
با چندتا باید و نباید و دستورالعمل و سسازمان درست کردن پیزی درست نمیشه.
حالا انسان که درونش پر از انواع خشم و حسادت و کینه و ترس و... هست این حالات رو به بیرون هم منتقل میکنه و همه چیز رو آلوده به این ها میکنه. ازجمله علم رو که در خدمت منیت ها و کینه هاش میگیره و در جهت برتری جویی، کشتن، نابودی و بدی ها بکار میگیره.
در نهایت بنظرم علم بیشتر در خدمت جنگ و امور غلط بوده تا صلح و امور انسانی و درست چون که همونطور که میبینیم انسانها هنوز هم در بند هوا و حوس ها و منیت هاشون هستن و از ذات پاک و انسانی خودشون دور شدن...
" جنگ خلقان همچو جنگ کودکان/ جمله بی معنی و بی مغز و مهان"

آرزو میکنم هرچه بیشتر خرد و خردورزی در وجود انسانها زیاد بشه و روزی بیاد که دیگه شاهد هیچ جنگی در جهان نباشیم...

محمد هم گفته:

مهم ترین حق انسان، حق زندگی سالم همراه با برخورداری از نعمت های فراگیر الهی است و هر امری که این حق طبیعی را ضایع کند، اقدامی ضد صلح و آرامش است و دانش مرتبط با آن، علم به حساب نمی آید، بلکه نیرنگ هایی است که بر دانش های پایه تکیه می زند.


 نوید در این کمپین ماهانه شرکت کرده و نظرش این بوده:

علم در مرحله اول در خدمت جنگه چون برای توسعه ش به سرمایه نیاز داره دولت ها این سرمایه رو میدن تا برای اهداف اونها مورد استفاده قرار بگیره اینترنت، جی پی اس، هوش مصنوعی، دانش هسته ای و... همه نمونه هایی هستن که دولت ها برای مقابله با دولتهای دیگه ایجاد کردن.

شاید تنها راه صلح این باشه که همه کشورها بمب اتمی داشته باشن که جنگی رخ نده


خب بلاخره این کمپین ماهانه هم تمام شد. ولی ما مثل همیشه با کمپین های دیگر برمی گردیم. پس حتما ما را در صفحه اینستاگرام از طریق این لینک دنبال کنید. همچنین برای آشنایی بیشتر با شرایط  کمپین ها می توانید با مراجعه به این لینک مستقیما با کارشناسان ما ارتباط داشته باشید و سوالات خود را با آنها در میان بگذارید.

منتظر کمپین ماهانه هیجانی دیگر باشید

اشتراک گذاری

نظرات (0)

rating

 

20% تخفیف روی تمامی دوره ها( تا 7 م اردیبهشت)

از اینجا وارد شو


https://www.DnnDeveloper.In
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

ارتباط با ما

  • آدرس: تهران، خیابان ایرانشهر، خیابان آذرشهر، پلاک 32، واحد 5

  • تلفن: (021) 88322992-88322993-88824739-88831809

  • موبایل: 09124038508 - 09307038508

  • کد پستی : 1584654916

اینماد