اخبار موسسه

برگزاری دوره ی عملی بازرسی مایع نافذ + ویدئو - 13 شهریور

برگزاری دوره ی عملی بازرسی مایع نافذ + ویدئو - 13 شهریور

بازرسی مایع نافذ را می توان برای بررسی روی مواد غیر متخلخل و نسبتاً صاف مانند فلزات، شیشه، پلاستیک و سرامیک های پخته شده استفاده کرد.

هدف از بازرسی مایع نافذ چیست؟

آزمایش مایع یا نافذ رنگ  PT یک روش آزمایش مواد غیر مخرب است که از نیروهای مویرگی برای یافتن ترک‌ها یا منافذ سطحی و قابل مشاهده کردن آنها استفاده می‌کند. این می تواند عیوب شکستن سطح مانند ترک، لپ، تخلخل را تشخیص دهد.

چگونه مایع نافذ را آزمایش می کنید؟

هنگام استفاده از روش حلال نافذ رنگ، شش مرحله اساسی وجود دارد که باید دنبال کنید. قسمت قبل از تمیز کردن این می تواند از آسیاب کردن و برس کشیدن سیمی گرفته تا پاک کردن آن با پارچه ای که با پاک کننده.

چه نوع عیوبی را می توان در تست نفوذ مایع تشخیص داد؟

تست نفوذ مایع  PT یکی از آزمایش‌های غیرمخرب است که می‌تواند عیوب شکستن سطح مانند ترک‌های مویی، تخلخل سطح، نشت در محصولات جدید و ترک‌های خستگی را تشخیص دهد. با استفاده از رنگ مایع می تواند عیوب نامرئی را به عیب قابل مشاهده تبدیل کند. یک ماده نافذ ظرفیت ورود به شکاف های سطح یک ماده را دارد. نافذ فلورسنت یا مرئی با تضاد رنگی با یکی از سه فرآیند نافذ زیر استفاده می‌شود، یعنی قابل شستشو با آب، پس از امولسیون کردن و قابل جدا شدن با حلال. اصل MPT به شرح زیر است: هنگامی که قطعه کار مورد بازرسی مغناطیسی می شود، شار مغناطیسی القا می شود. اگر نقصی در سطح وجود داشته باشد، شار مغناطیسی در موقعیت عیب به هوا نشت می کند. سپس ذرات مغناطیسی (رنگ شده یا فلورسنت محصور شده) روی سطح اعمال می شود.

تفاوت بین مایع نافذ و نافذ رنگ چیست؟

MPI قابلیت تشخیص عیوب را از طریق پوشش های نازک دارد. رنگ نافذ تحمل کمتری نسبت به شرایط سطحی نامناسب دارد و اثربخشی آن نیز می‌تواند تحت تأثیر نامطلوب هر ماده ای که در یک عیب قرار دارد، باشد. علاوه بر این MPI بسیار سریعتر از رنگ نافذ اعمال می شود.

مواد PT چیست؟

تست نفوذ مایع نافذ  برای یافتن عیوب شکستگی سطح استفاده می شود. بازرسی مایع نافذ برای طیف گسترده ای از مواد مناسب است، اما عمدتا در فلزات غیر آهنی استفاده می شود. این روش از اصل عمل مویرگی استفاده می کند. یک رنگ مایع با ویسکوزیته کم روی قطعه آزمایش اعمال می شود.

UT در جوشکاری به چه معناست؟

تست اولتراسونیک  UT این روش از ارتعاشات مکانیکی مشابه امواج صوتی اما فرکانس بالاتر استفاده می کند. پرتوی از انرژی مافوق صوت به جسم مورد آزمایش هدایت می شود.

 تست PT NDT چیست؟

روش نافذ آزمایش غیر مخرب به تشخیص عیوب سطحی نامرئی با چشم غیرمسلح اختصاص دارد. این مبتنی بر استفاده از خواص مویرگی مایعات است (یعنی نفوذ مویرگی مایعات شاخص ویژه در داخل نقص).

یک نافذ خوب چیست؟

برای عملکرد خوب، یک نافذ باید دارای تعدادی ویژگی مهم باشد. یک مایع نافذ باید: به راحتی روی سطح ماده مورد بازرسی پخش شود تا پوشش کامل و یکنواختی ایجاد کند. با عمل مویرگی به عیوب شکستگی سطح کشیده شود.

 

اشتراک گذاری

نظرات (0)

rating

 

ثبت نام دوره ها

از اینجا وارد شو


https://www.DnnDeveloper.In
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

ارتباط با ما

  • آدرس: تهران، خیابان ایرانشهر، خیابان آذرشهر، پلاک 32، واحد 5

  • تلفن: (021) 88322992-88322993-88824739-88831809

  • موبایل: 09124038508 - 09307038508

  • کد پستی : 1584654916

اینماد