اخبار موسسه

چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی و کاربردهای عجیب آن در دنیای امروز- 18 تیر  1402

چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی و کاربردهای عجیب آن در دنیای امروز- 18 تیر 1402

به برنامه‌های کامپیوتری که با استفاده از هوش مصنوعی امکان گفتگو با افراد را فراهم می کند چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی گفته می شود. همچنین برنامه نویسان می توانند چت بات‌ها را بگونه ای طراحی کنند که از طریق شنیداری یا ورودی متن، صحبت انسان‌ها را به عنوان یک نیروی کمکی تقلید کنند. از جمله بیشترین کاربردهایی که در سال های اخیر از چت بات ها توسط برندهای مختلف صورت گرفته است برقراری ارتباط با مشتریان بوده است تا بتوانند از این طریق محصولات خود را در بازار ارائه دهند.  با توجه به توسعه چت بات های هوش مصنوعی در چند سال اخیر، جذب و حفظ مشتری برای برند ها بسیار آسانتر شده است. پلتفرم های چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی ابزارهایی دارند که برندها را قادر می سازند چت بات های متناسب با مشتریان خود توسعه دهند تا با قرار دادن آنها در قیف بازاریابی آنها را جزئی از مشتریان خود دربیاورند. چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی همچنین با شبیه سازی کردن پاسخ سوالات و علایق مشتریان ، خدمات هر برند را برای آنها شخصی سازی می کند. از مهمترین ویژگی های دیگر چت بات ها می توان به ارزان بودن، عدم نیاز به نیروی انسانی و شبانه روزی بودن آنها اشاره کرد.  Grand View Research در تحقیقات خود اعلام کرده است که اقتصاد جهانی چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی تا سال 2025 به 1.25 میلیارد دلار خواهد رسید. Siri ، Alexa ، Cortana و Google Assistant  از این چت بات ها می باشند. در ادامه به معرفی برخی از ربات‌های برتر در جهان می پردازیم تا با قابلیت‌های آنها بیشتر آشنا شویم.

GhatGPT

یک چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی است که می تواند هر سوالی را جواب دهد. چت بات GhatGPT می تواند موضوع ها و مباحث پیچیده ای را در حوزه های مختلف مثل ریاضی، فیزیک و برنامه نویسی را درک کند. برای مثال برای دریافت یک کد برنامه نویسی براحتی می توانید از این چت بات استفاده کنید. GhatGPT همچنین مکالمه های قبلی رو ذخیره می کند و نتایج را می تواند بهبود دهد. این چت بات کاملا یادگیرنده است و مایکروسافت چندین میلیارد دلار روی آن سرمایه گذاری کرده است.

Botsify

اگر دانش زیادی در علوم کامپیوتری ندارید می توانید با استفاده از چت بات Botsify روی پلتفرم‌هایی مانند Facebook Messenger ، Slack و … بدون برنامه نویسی، چت باتی هوشمند ایجاد کنید و با استفاده از قالب‌های قابل تنظیم و یک رابط بسیار ساده و به همان اندازه کاربر پسند می‌توانید تجربه بسیار جذابی را برای کاربر ایجاد کنید. به این چت بات می‌توان نحوه انجام گفتگوهای پیچیده در آینده را آموخت و این مسئله به یک کاربر اجازه می‌دهد تا مکالمه را در هر نقطه ای انجام دهد.

Chatfuel

یکی دیگر از پلتفرم‌های عالی و کاربردی که می توان به کمک آن و بدون نیاز به برنامه نویسی چت بات راه اندازی کرد می توان به Chatfuel اشاره کرد. این چت بات از ابزارهای متنوعی برخوردار است که می توان با استفاده از آن چت بات های خود را به طرح ذلخواه خود راه اندازی کنید. در این چت بات از تکنولوژی NLP(پردازش زبان طبیعی برای درک و تشخیص عبارات) استفاده شده است و قابلیت این رو دارد که پاسخ‌های از پیش تعریف شده را برای کاربران ارسال می‌کند.

MobileMonkey

 MobileMonkey در عین بسیار آسان بودن، دارای ویژگی‌هایی خاصی نیز هست که با استفاده از آن می تواند  اعمال پیشرفته ای انجام دهد. مثلا می تواند پاسخ کاربر برای یک سؤال را در یک متغیر ذخیره کند تا در زمان های بعدی در پاسخ‌های بات مجدداً از آنها استفاده کند.

Aivo

Aivo یکی از بزرگترین و موفق ترین پلتفرم‌های چت بات مبتنی برهوش مصنوعی در جهان است  که  در سال 2012 ساخته شد. این پلتفرم موفق شده است که در سال 2018 بیش از 120 میلیون مکالمه به زبان انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی در سراسر جهان انجام دهد. چت بات Aivo یک چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی ست و این امکان را فراهم می کند که هر کسب و کار در زمان واقعی با متن یا صدا به مشریان پاسخ دهد. همچنین این پلتفرم قابلیت تنظیم شدن با کانال های مختلف را دارد تا با آن سازگار باشد و پاسخ های خودکار به کاربران ارسال کند.

ItsAlive

ItsAlive  از جمله بهترین چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی در پیامرسان Facebook Messenger است که با ارائه پاسخ مستقیم به کاربران به کمک شناسایی کلمات کلیدی در Facebook Messenger زمان پاسخ به سوالات متداول را کوتاه تر می کند. در واقع این پلتفرم مبتنی بر کلمات کلیدی است و با استفاده از این قابلیت امکان این را دارد تا به سوالات کاربران در آینده پاسخ دهد.

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری

نظرات (0)

rating

 

20% تخفیف روی تمامی دوره ها( تا 7 م اردیبهشت)

از اینجا وارد شو


https://www.DnnDeveloper.In
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

ارتباط با ما

  • آدرس: تهران، خیابان ایرانشهر، خیابان آذرشهر، پلاک 32، واحد 5

  • تلفن: (021) 88322992-88322993-88824739-88831809

  • موبایل: 09124038508 - 09307038508

  • کد پستی : 1584654916

اینماد