اخبار موسسه

ضرورت یادگیری مهارت برای استخدام در گزارش خبرگزاری صبا- 17 اردیبهشت 1401

ضرورت یادگیری مهارت برای استخدام در گزارش خبرگزاری صبا- 17 اردیبهشت 1401

خبرگزاری صبا در گزارشی از گروه آموزشی پارس پژوهان بعنوان مجموعه ی فعال در زمینه آموزش و مهارت نام برد. در این گزارش به موضوع استخدام که امروزه یکی از دغدغه های مهم برای بسیاری از افراد جامعه هست، اشاره شده است و چنین آورده شده است:

"همانطور که می‌دانیم تنها داشتن مدرک آکادمیک و دانشگاهی برای اینکه بتوانید در رشته های تخصصی مشغول به کار شوید کافی نیست و باید در کنار این آموزش‌ها به یادگیری دانش‌های فنی و تخصصی نیز بپردازید.

خیلی از افراد پس از مشورت‌های بسیار، رشته خود را انتخاب می‌کنند ولی بعد از فارغ‌التحصیلی به دلیل نکاتی که ذکر کردیم مجبور می‌شوند در رشته‌های غیر مرتبط مشغول به کار شوند یا بیکار بماند و سرخورده شوند ولی این افراد باید بدانند درکنار دانشگاه به کسب استعداد‌های مرتبط بپردازند تا بتوانند پس از فارغ‌التحصیلی در یک رده شغلی مناسب استخدام شوند. به طور مثال یادگیری زبان‌های خارجه از جمله زبان انگلیسی، هنر‌هایی مثل نقشه خوانی و طراحی با انواع نرم‌افزارهای مهندسی و… مناسب افرادی است که می‌خواهند وارد بازار کار مهندسی شوند و سایر رشته‌ها و تخصص‌های مرتبط به آن‌ نیز با این یادگیری‌ها بتوانند خلاهای موجود بین دانشگاه و صنعت را پر کنند و در یک سازمان خوب مشغول به کار شوند. آشنایی با دوره های آموزشی پارس پژوهان به شما در این راستا کمک شایانی می کند و می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید."

خیلی از دانشجویان فکر می کنند بعد از پایان یافتن دوره ی دانشگاهی و فارغ التحصیل شدن، بلافاصله باید در موسسات دولتی و غیردولتی استخدام شوند. ولی وقتی وارد بازارکار می شوند  متاسفانه می بینند که برای جذب شدن در بازار کار علاوه بر دانش، باید مهارت ها و تخصص های لازم و ضروری رشته موردنظر را نیز آموزش ببیند.

تازه این شروع ماجراست. چون وقتی مهارت های لازم را آموزش می بیند، بعد از ایجاد رزومه کاری و ارسال آن به شرکت و سپس دعوت شدن به جلسه مصاحبه بعد از تایید رزومه، با شرکت در جلسه های مصاحبه متوجه می شود که رقابت در بازار کار خیلی بالاست و کارفرمایان به افرادی توجه بیشتری دارند که هم مهارت های بیشتری آموزش دیده اند و هم آن مهارت ها را به بهترین نحو ارائه می دهند.

لازم به ذکر است که این مهارت ها تنها مربوط به مهارت های فنی رشته های مختلف نمی شود بلکه تمام انواع مهارت ها و ازجمله مهارت های نرم همچون مذاکره، فن بیان و ایجاد روابط اجتماعی . .. را نیز شامل می شود.

برای مثال اگر یک دانشجوی رشته مهندسی عمران به نرم افزار های تخصصی سازه تسلط داشته باشد ولی در جلسه مصاحبه نتواند توانایی های خود را ارائه دهد و از فن بیان و اعتماد بنفس کافی برخوردار نباشد از نظر کارفرما مورد تایید قرار نخواهد گرفت.

برای آشنایی بیشتر به چگونگی متقاعد کردن کافرما در جلسه مصاحبه پیشنهاد می کنیم مقاله"رزومه شما چند ثانیه وقت دارد که کارفرما را متقاعد کند؟ " را مطالعه بفرمایید.

البته باید اشاره کنیم که در ابتدای راه انجام و شروع کاری پرچالش است و نباید از خودمان در همان قدم های اول انتظار صددرصدی داشته باشیم. همیشه پخته شدن و پرتجربه تر شدن در طول زمان اتفاق می افتد. نکته مهم این است که سعی کنیم همواره خود را بروز نگه داریم و هر روز خود را در معرض آموزش و یادگیری مهارت های جدید قرار دهیم زیرا دنیا امروزه بشدت به افراد آموزش دیده و متخصص نیاز دارد.

اشتراک گذاری

نظرات (0)

rating

 

ثبت نام دوره ها

از اینجا وارد شو


https://www.DnnDeveloper.In
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

ارتباط با ما

  • آدرس: تهران، خیابان ایرانشهر، خیابان آذرشهر، پلاک 32، واحد 5

  • تلفن: (021) 88322992-88322993-88824739-88831809

  • موبایل: 09124038508 - 09307038508

  • کد پستی : 1584654916

اینماد